Przejdź do treści

Cechy dobrego konsultanta

Pewnie nie raz zastanawiałeś się co sprawia, że istnieją podstawy by móc określić się jako „w czymś dobry”? Jeżeli podjąć się stworzenia definicji w kontekście pracy zawodowej, to pewnie będzie to należyte wykonywanie swoich obowiązków z dobrymi rezultatami. W zależności od profesji, konkrety mogą się różnić. Jednakże kim jest „dobry konsultant”, jakie cechy powinien posiadać? Na to pytanie próbowałem odpowiedzieć w 8 odcinku podcastu „IT dla biznesu” pt. Cechy dobrego konsultanta.

Poruszone w odcinku zagadnienia:

  • Dlaczego konsultant powinien być asertywny? Kiedy powiedzieć klientowi „nie” ?
  • Dlaczego słuchanie jest istotniejsze niż wyciąganie rozwiązań jak asów z rękawa?
  • Proaktywność – postawa, która się opłaca.
  • Spojrzenie na tematy w szerszej perspektywie – rola doświadczenia w pracy wdrożeniowca.
  • Komunikacja jako podstawowe narzędzie pracy konsultanta, wpływające na jego wizerunek.
  • Elastyczność w pracy z wieloma klientami i projektami.

Jako uzupełnienie dzisiejszego odcinka, polecam w szczególności zapoznać się z odcinkami:

Zapraszam!

Podobał Ci się odcinek? Zapraszam do mojej listy mailingowej by otrzymać więcej dodatkowych materiałów oraz być na bieżąco z nowościami!