Pewnie nie raz zastanawiałeś się co sprawia, że istnieją podstawy by móc określić się jako „w czymś dobry”? Jeżeli podjąć się stworzenia definicji w kontekście pracy zawodowej, to pewnie będzie to należyte wykonywanie swoich obowiązków z dobrymi rezultatami. W zależności od profesji, konkrety mogą się różnić. Jednakże kim jest „dobry konsultant”, jakie cechy powinien posiadać? Na to pytanie próbowałem odpowiedzieć w 8 odcinku podcastu pt. Cechy dobrego konsultanta.

Poruszone w odcinku zagadnienia:

 

    • Dlaczego konsultant powinien być asertywny? Kiedy powiedzieć klientowi „nie” ?

    • Dlaczego słuchanie jest istotniejsze niż wyciąganie rozwiązań jak asów z rękawa?

    • Proaktywność – postawa, która się opłaca.

    • Spojrzenie na tematy w szerszej perspektywie – rola doświadczenia w pracy wdrożeniowca.

    • Komunikacja jako podstawowe narzędzie pracy konsultanta, wpływające na jego wizerunek.

    • Elastyczność w pracy z wieloma klientami i projektami.

Zapraszam!

Asertywność w obsłudze klienta

Asertywność to kluczowa cecha, której powinien się wykazywać dobry konsultant ERP. Umiejętność odmawiania klientowi w przypadku nierealnych oczekiwań czy pilnych zleceń jest niezwykle istotna. Konsultanci muszą umieć skutecznie zarządzać priorytetami dotyczącymi tematów pilnych, by zachować równowagę między obsługą bieżących problemów a nowymi projektami. Szybka reakcja na istotne zlecenia może pozytywnie wpłynąć na relacje z klientem.

Umiejętność słuchania

Kolejną istotną cechą jest umiejętność skupienia się na słuchaniu i zrozumieniu problemów klienta. Unikanie dyskusji z klientem na rzecz skupienia się na jego potrzebach pozwala uniknąć powierzchownych rozwiązań. Konsultanci powinni umieć docenić znaczenie słuchania i rozumienia klienta, co pozwoli im na bardziej skuteczne wspieranie w rozwiązaniu problemów.

Proaktywność w działaniu

Proaktywność jest kluczowa nie tylko w relacji z klientem, ale także w rozwoju zawodowym. Konsultanci powinni być aktywni, podejmować inicjatywę i dążyć do doskonalenia swoich umiejętności. Budowanie dobrych relacji z klientem i pracodawcą wymaga proaktywnego podejścia oraz gotowości do podejmowania inicjatywy w rozwiązywaniu problemów.

Cechy dobrego konsultanta - podsumowanie

Asertywność, umiejętność słuchania klienta oraz proaktywność stanowią fundament udanej współpracy z klientem i są kluczowe dla sukcesu projektów wdrożeniowych. W kolejnych odcinkach podcastu będziemy omawiać także inne istotne cechy dobrego konsultanta ERP, takie jak spojrzenie w szerszej perspektywie, komunikacja czy elastyczność w projektach.

Podobał Ci się odcinek? Zapraszam do mojej listy mailingowej by otrzymać więcej dodatkowych materiałów oraz być na bieżąco z nowościami!