Pewnie nie raz zastanawiałeś się co sprawia, że istnieją podstawy by móc określić się jako „w czymś dobry”? Jeżeli podjąć się stworzenia definicji w kontekście pracy zawodowej, to pewnie będzie to należyte wykonywanie swoich obowiązków z dobrymi rezultatami. W zależności od profesji, konkrety mogą się różnić. Jednakże kim jest „dobry konsultant”, jakie cechy powinien posiadać? Na to pytanie próbowałem odpowiedzieć w 8 odcinku podcastu „IT dla biznesu” pt. Cechy dobrego konsultanta.
Poruszone w odcinku zagadnienia:
- Dlaczego konsultant powinien być asertywny? Kiedy powiedzieć klientowi „nie” ?
- Dlaczego słuchanie jest istotniejsze niż wyciąganie rozwiązań jak asów z rękawa?
- Proaktywność – postawa, która się opłaca.
- Spojrzenie na tematy w szerszej perspektywie – rola doświadczenia w pracy wdrożeniowca.
- Komunikacja jako podstawowe narzędzie pracy konsultanta, wpływające na jego wizerunek.
- Elastyczność w pracy z wieloma klientami i projektami.
Jako uzupełnienie dzisiejszego odcinka, polecam w szczególności zapoznać się z odcinkami:
- Konsultant ERP – czym się zajmuje oraz jak nim zostać?
- Czym są systemy ERP oraz jakie dają możliwości rozwoju w IT?
- Fakty i mity na temat pracy konsultanta/wdrożeniowca ERP
- Wdrażanie systemów ERP
Zapraszam!
Podobał Ci się odcinek? Zapraszam do mojej listy mailingowej by otrzymać więcej dodatkowych materiałów oraz być na bieżąco z nowościami!