Przejdź do treści

Cechy dobrego konsultanta

Cechy dobrego konsultanta

Pewnie nie raz zastanawiałeś się co sprawia, że istnieją podstawy by móc określić się jako „w czymś dobry”? Jeżeli podjąć się stworzenia definicji w kontekście pracy zawodowej, to pewnie będzie to należyte wykonywanie swoich obowiązków z dobrymi rezultatami. W zależności od profesji, konkrety mogą się różnić. Jednakże kim jest „dobry konsultant”, jakie cechy powinien posiadać? Na to pytanie próbowałem odpowiedzieć w 8 odcinku podcastu „IT dla biznesu” pt. Cechy dobrego konsultanta.

Poruszone w odcinku zagadnienia:

  • Dlaczego konsultant powinien być asertywny? Kiedy powiedzieć klientowi „nie” ?
  • Dlaczego słuchanie jest istotniejsze niż wyciąganie rozwiązań jak asów z rękawa?
  • Proaktywność – postawa, która się opłaca.
  • Spojrzenie na tematy w szerszej perspektywie – rola doświadczenia w pracy wdrożeniowca.
  • Komunikacja jako podstawowe narzędzie pracy konsultanta, wpływające na jego wizerunek.
  • Elastyczność w pracy z wieloma klientami i projektami.

Jako uzupełnienie dzisiejszego odcinka, polecam w szczególności zapoznać się z odcinkami:

Zapraszam!

Podobał Ci się odcinek? Zapraszam do mojej listy mailingowej by otrzymać więcej dodatkowych materiałów oraz być na bieżąco z nowościami!